SVEN-ÅKE SEGRADE SÄFFLETRÄFFEN/TORES MINNE

2010-02-08 i Värmlands Skyttesportförbund / Nyheter / Arkiv 2010

Säffle Skytteförening hade i år beslutat att hedra bortgångne Tore Andersson och kalla Säffle Träffen för Tores Minne. Tore som under många år varit en trotjänare inom föreningen med många styrelseuppdrag. Hans största intresse var nog dock att ställa i o

Årets upplaga av Säffle Träffen blev den hårdaste i tävlingens historia. Två skyttar uppnådde samma högsta resultat och innerträffar. Dessa skyttar var Sven-Åke Werme från Karlstad-Ulvsby och Anna Håkansson, Eda båda hade 35/26, med Sven-Åke som segrare i särskiljningen. Ytterligare två skyttar uppnådde 35 träffar dock med mindre antal innerträffar, dessa var Matts Hultsved, I2 och Henry Håkansson, Eda. Klass vinnarna var i GF15 Amanda Nilsson, Beted 29/10. GF17 Jonathan Gustavsson, Grums 20/8. GF2 Christian Ågren, Säffle 30/8. GF3 Michael Ågren, Säffle 30/10. GF4 Lars Axelsson, Köla 33/19. GFElit Anna Håkansson, Eda 35/26. GF56 Sven-Åke Werme Karlstad-Ulvsby 35/26. GF66 Viggo Emanuelsson, Sandtegen 33/15. GF66L Karl Andrinsson, Sandtegen 31/8. Pris till bästa svenska och norska tjej i ungdomsklasserna gick till Amanda Nilsson, Beted och Mia Kristine Murr från Rygge. Hårt blev det också i lagtävlingen där Stenungsund vann med 94 träffar före Säffle på samma träffantal.

Tävlingen lockade 54 skyttar från Vessingebro i söder och Virsbo i norr, även norska skyttar fanns med i startfältet. Arrangörerna fick mycket beröm för en perfekt genomförd tävling och skyttarna hoppas på att få komma tillbaka nästa år.

Resultat Klass

Resultat Lag

Resultat Final

Bild: Fältskytte debutanterna Albin Hiden, Amanda Nilsson och Gustav Janson sköt sin allra första fältskjutning när de sköt Säffleträffen