Headerbild

Värmlands Skyttesportsförbunds Årsmöte 2010

2010-03-01 i Värmlands Skyttesportförbund / Nyheter / Arkiv 2010

Värmlands Skyttesportförbund avhöll sitt första årsmöte sedan sammanslagningen den 28 februari. 21 personer var på plats som representerade 12 föreningar och styrelsen. Vilken verksamhet SDF’et skulle ha diskuterades flitigt och mötet beslöt att SDF’et ha

Som ordförande omvaldes Jan-Olof Olsson som samtidigt flaggade för att det är dags för en förändring på den posten till nästa år. I styrelsen omvaldes Anders karlsson, nyvaldes Roland Johannesson och adjungerades Lennart Thorin. Som pistolansvarig valdes Jan-Olof Olsson på fyllnadsval, för 2 år valdes Kim Eriksson till Viltmålsansvarig och Mats Björn omvaldes till Lerduveansvarig. I sektionerna var det omval rakt över utom i Viltmål där John Eriksson valdes in.

Till den allra viktigaste posten, valberedningen valdes Sven-Olof Olsson Arvika PK som sammankallande, Kenneth Persson Arvika SG, Ove Lundström Forshaga JSK och Bertil Kainulainen, Viltmål. Kontaktlistor på hemsidan kommer att uppdateras inom kort.

Efter årsmötet skedde presentation av Idrottslyftet samt IdrottenOnline. Fn är 60 av SDF’ets föreningar INTE inkopplade vilket i praktiken innebär att de inte finns. Man måste vara med för att kunna lösa aktivitetskort och inte minst söka det statliga LOK stödet. Ett fåtal av SDF’ets föreningar har framtidscertifierat sig, vilket är en enkel match om man har någon form av ungdomsverksamhet. Man får direkt 2000kr som ”välkomstgåva” och sedan möjligheter att söka bidrag för aktiviteter som man har. Förbundet har även misslyckats med att bilda en ungdomssektion, något som renderar ett bidrag från SkytteUo på 50 000kr direkt. Kravet är 4 personer från alla sektioner och hälften under 30 år, kan vi inte skaka fram dessa ur våra led??